Mint minden elektronikus háztartási berendezésnek, úgy a bojlereknek is szükségük van rendszeres karbantartásra, hiszen ezzel nem csak magunkat kíméljük meg az időszakos kellemetlenségtől, amit egy bojler meghibásodása okozhat, hanem meg is előzhetjük a további költséges kiadásokat, amit például egy új bojler megvétele jelenthet (pl. kilyukadás esetén).
Miért fontos a rendszeres bojler karbantartás?
Vízkövesedés eltávolítása miatt
Energiahtékonyság, üzembiztosság végett
Villanybojler hosszú élettartama miatt
Szivárgás, korrózió megelőzése miatt

Miért bízza ránk a karbantartást?
Konyhai kisbojlerektől a 200 literes űrtartalmű bojlerek karbantartása
Alkatrészekkel, szerszámokkal maximálisan felszerelt autóval érkezünk
Teljes körű vízkő mentesítés és bojler műszaki felújítása
Vállaljuk a régi-és új típusú Hajdu és Ariston bojlerek szervizelését is
Ha karbantartás akkor anódcsere, tömítések cseréje, vízkötelenítés a tartósság érdekében
A leggyakoribb bojler műszaki problémák
Vízkövesedés

A villanybojlerek ádáz ellensége a már jól ismert vízkő, mely alattomos módon telepszik meg az alkatrészeken, ezáltal további problémát, súlyosabb esetben a bojler menthetetlen károsodását okozva (különösképp, ha kemény a víz). Jó hír azonban, hogy rendszeres karbantartással megelőzhető a károsodás, és nagyban megnyújtható a készülék élettartama, nem utolsó sorban pedig hosszútávon megkímélhetjük magunkat egy új készülék megvételétől.
Fűtőszál és anód problémák

A fűtőszál és az anód jelentik a bojler legfontosabb alkatrészeit, ebből kifolyólag ezek meghibásodása okozza a legtöbb javítást. A fűtőszál a víz felmelegítéséről, míg az anód a tartály zománc felületének védelméről gondoskodik. Kezeletlen esetekben a fűtőszál burkolata sérülhet/megrepedhet, így szivárgást, rosszabb esetben zárlatot okozva. Ha az anód elfogy, nem tud ellenállni tovább a korróziónak, aminek következtében a bojler kilyukadhat.
Bojler meghibásodás jelei

Zúgó, sistergő hang
A zúgó, sistergő hang egyértelmű jele a készülékben felgyülemlett vízkőnek. Ha tehát már hallható is a probléma, akkor nagy valószínűséggel alkatrész cserére is szükség lehet, de mindenképp szakértői vizsgálatra van szükség a probléma megállapításához.

Nem fűt fel = Emelkedő villanyszámla
Ugyancsak rendellenes működésre utal, ha egyre kevesebb meleg vizet tudunk kiengedni a tartályból. Ekkor a víz felfűtése sokkal több energiát igényel, így a megemelkedett villanyszámla is hibára utal. Zárlat esetén a vízzel való érintkezés során csípő érzést tapasztalhatunk.

Csöpögés, víz szivárgás, zárlat
Ha már nagy mennyiségű vízkő rakódott le, akkor hamarosan kárt fog tenni a fűtőszál burkolatában, majd a tömítésben is, mely a készülék túlmelegedését, az alkatrészek égését fogja eredményezni. Ekkor tapasztalható a bojler csöpögése, szivárgása. Ha a víz bejut az elektronikába, akkor zárlatot is okozhat!
Új villanybojlerek esetében a beüzemelést követő 24 hónap használat után ajánlatos az első karbantartás, majd ezt követően minden 2-3 évente, típusól függően.
- Bojler leeresztése, vízkőtelenítés
- Tömítések cseréje, új anód és fűtőszál beszerelése
- Bojler összeszerelése
- Bojler feltöltése vízzel
- Elektromos kábelek és elektronikák visszaszerelése
Rendszeres karbantartás = Költséghatékonyság
A karbantartás ára töredéke annak az árnak, amit egy új bojler esetében kell kifizetnünk, tehát hosszútávon igencsak kifizetődő az időnkénti (1-2 évenkénti) karbantartás mellett dönteni, hiszen általa elkerülhető a komolyabb bojler rongálódás, az alkatrészek tönkremenése.